Tuesday, November 20, 2012

Kem Sukarelawan al-Falah

Assalamualaikum wbt....


Pada 8-10 November 2012, Pelajar-pelajar Tahun 3 Jabatan Dakwah dan Kepimpinan telah menyertai satu kem sukarelawan al-Falah anjuran Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) yang bertempat di kem YADIM Sg Semungkis Batu 14 Hulu Langat Cheras Selangor.


Kem yang bertujuan untuk memupuk nilai semangat berpasukan untuk menjana kekuatan fizikal dan mental bagi menghadapi seribu satu halangan khususnya bagi peserta yang bakal menyertai program bersama masyarakat melayu dan masyarakat orang Asli di Gua Musang.


Pelbagai pengalaman dan ilmu yang pasti memberi manfaat bagi kesemua peserta akan digunakan dengan sebaiknya dalam menjamin satu kejayaan yang memenuhi objektif program kemasyaratan di Gua Musang. Semangat kerjasama dan juga displin yang kuat mampu menjana seorang pendakwah yang mampu memberikan impak yang besar di dalam dunia dakwah.

      

Semoga hubungan yang erat di antara Jabatan Dakwah dan Kepimpinan ini mampu diteruskan dari generasi ke generasi yang seterusnya dengan niat supaya Islam dapat dikembangkan ke serata alam dan kita sebagai umat Islam mampu memberikan bantuan kepada seluruh umat manusia tidak kira di mana jua.

No comments:

Post a Comment